Wniosek o umorzenie pożyczki jest już niepotrzebny – Tarcza antykryzysowa 4.0

W dniu 22 czerwca 2020 r., Prezydent RP podpisał „ustawę o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19” określaną jako Tarcza antykryzysowa 4.0. Ustawa zmieniła zasady umarzania pożyczek udzielanych przez urzędy pracy.

21 Lipiec 2020

Po wprowadzeniu zmian w przepisach podatkowych każdy podatnik uzyskał indywidualny numer rachunku podatkowego służący regulowaniu zobowiązań publiczno-prawnym. Rachunek jest bezpłatny a jego numer można ustalić korzystając z generatora zamieszczonego na stronie...

16 Styczeń 2020

Paragon z nr NIP jako podstawa wystawienia FV

Od 1 stycznia 2020 r. zmieniły się zasady wystawiania faktur do paragonów fiskalnych. Sprzedawca będzie mógł wystawić fakturę do paragonu fiskalnego jedynie tylko wówczas, gdy w momencie rejestrowania sprzedaży na kasie fiskalnej nabywca podał swój numer identyfikacji podatkowej i numer ten znajduje się na paragonie dokumentującym sprzedaż.

07 Styczeń 2020

Obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności (MPP) w ujęciu praktycznym

Od 1 listopada 2019 roku wprowadzono do systemu podatkowego obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności. Nie oznacza to jednak, że wszystkie transakcje zostały objęte tym mechanizmem.

06 Grudzień 2019
Biała lista podatników VAT - artykuł na blogu TAX-LEX

Biała lista podatników VAT - nowe obowiązki i nowe sankcje

Zapewne nie raz słyszałeś, że przed dokonaniem transakcji należy sprawdzić status swojego kontrahenta jako podatnika VAT. Czynność ta stanowi element dobrych praktyk rekomendowanych przez organy skarbowe i świadczy o należytej staranności nabywcy.

10 Lipiec 2019

Jak dobrze, czyli mądrze, wybrać biuro rachunkowe

Stoisz przed koniecznością wyboru biura rachunkowego i nie wiesz od czego zacząć? Twoja współpraca z biurem rachunkowym nie układa się tak jakbyś sobie życzył i chciałbyś dokonać zmiany, ale masz obawy… Postaram się krótko wyjaśnić na co i dlaczego warto zwrócić uwagę przy wyborze biura rachunkowego.

08 Kwiecień 2019